فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: docxتعداد صفحات: 31حجم فایل: 936 کیلوبایت قیمت: 54000 تومانتوضیحات:
ترجمه مقاله مقایسه رفتار بازی و عدم بازی کودکان قبل و بعد از ایجاد فضای سبز در حیاط مدرسه که به صورت ویدیویی تحت نظر قرار گرفته است، در قالب فایل Word در 31 صفحه.
این مقاله تاثیر ایجاد فضای سبز در حیاط مدرسه و در طی زنگ تفریح، بر بروز رفتار بازی و عدم بازی کودکان (سنین 7 الی 11 سال)، بررسی میکند. پنج مدرسه ابتدایی در هلند در یک مطالعه مداخلهای آیندهنگر طولی با استفاده از یک طرح پیش و پس آزمون با یک پیگیری خط پایه و دو ساله شرکت کردند. در حالت خط پایه، کل حیاط مدارس سنگفرش شد. بین خط پایه و پیگیری، همه مدارس فضای سبز را در حیاط، ایجاد کردند. در طول زنگ تفریح در حالت خط پایه و پیگیری، رفتار بازی کودکان کلاس¬های چهارم، پنجم و ششم در مناطق هدف مختلف با دوربین های متعددی ضبط و سپس با استفاده از طبقه¬های بازی شناختی و عدم بازی در مقیاس مشاهده¬ای بازی (روبین، 2001) کدگذاری شد. ویدئوهای ضبط شده از 352 کودک در حالت خط پایه و 325 کودک در 66 منطقه هدف در مرحله پیگیری، در بازه¬های زمانی مساوی 30 ثانیه ای تقسیم شدند. رفتار هر کودک در ثانیه 30ام بازه زمانی، کدگذاری شد و مجموعه داده ای شامل 17046 مشاهده، نتیجه¬گیری شد. نتایج حاکی از افزایش بروز رفتار بازی رصد شده پس از ایجاد فضای سبز در مقایسه با بروز رفتار عدم بازی هست. علاوه بر این، یک رشد در بازی¬های دارای قوانین، افزایش کمی در بروز رفتار بازی مفید و سازنده، اکتشافی و یک کاهش در رفتارهای عدم بازی منفعل، ملاحظه شد. این اثرگذاری فضای سبز برای دختران در مقایسه با پسران، قویتر بود. این یافتهها با عرضه دادههایی از یک مطالعه کمّی در مقیاس بزرگ همراه با یک طرح پیش آزمون پس آزمون کنترلشده و طولی، مبنای تجربی برای ایجاد فضای سبز در حیاط مدارس را تقویت میکند.
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.