مقالات و تحقیق آماده

مقالات و تحقیق آماده

ارائه محصولات فایلی و دانلودی برای شما عزیزان
مقالات و تحقیق آماده

مقالات و تحقیق آماده

ارائه محصولات فایلی و دانلودی برای شما عزیزان

دانلود تحقیق هوش هیجانی و خودآگاهی

تحقیق-هوش-هیجانی-و-خودآگاهی
تحقیق هوش هیجانی و خودآگاهی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 44
حجم فایل: 42 کیلوبایت
قیمت: 28900 تومان

توضیحات:
تحقیق با موضوع هوش هیجانی و خود آگاهی ، در قالب فایل word و در 44 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن:
اصطلاح هوش هیجانی در سال (1995) توسط دانیل گلمن 1 مطرح شد و بحث های بسیاری را بر انگیخت هوش هیجانی 2 با توانایی درک خود و دیگران یعنی شناخت هرچه بیشتر احساسات ،‌عواطف خویش و ارتباط و سازگاری فرد با مردم و محیط که پیوند دارد .
پژوهشگران با ارزیابی مفاهیمی چون مهارتهای اجتماعی . توانایی های بین فردی ، رشد روانی و وقوف فرد بر هیجانهای خویش و توان کنترل آن هیجان ها توصیف و تبین هوش هیجانی غیر شناختی پرداخته اند .
بار – آن هوش هیجان ( هوش غیر شناختی ، را عامل مهمی در شکوفایی توانایی های افراد برای کسب موفقیت در زندگی تلقی می کند آن را با سلامت عاطفی و در مجموع با سلامت روانی مرتبط می داند
باز آن را برای اولین بار در سال 1980 هوش بهر هیجانی را مطرح کرد و در همان سالبه تدوین پرسشنامه هوش هیجانی پرداخت به اعتقاد بار آن هوش شناختی تنها شاخص عمده برای پیش بینی موفقیت افراد نسیت ، زیرا بیشاری از افراد با هوش شناختی بالایی دارند ولی آن طور که باید در زندگی موفق نیستند .

فهرست مطالب:
تاریخچة هوش هیجانی
تعریف و پیشینه هوش هیجانی
هوش هیجان و مؤلفه های آن
خود آگاهی
شعور اجتماعی
خود انگیزی
مهارتهای اجتماعی
اساس فرهنگی هوش هیجانی
تفاوت با هوش هیجانی
زمینه های بحث هوش هیجانی
کالبد شکافی یک تسخیر هیجانی
سیستم ارتباط عصبی
متخصص حافظه هیجانی
و . . .

رفرنس درون متنی دارد
منابع دارد

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود سایر پروژه

دانلود تحقیق پمپ های حرارتی

تحقیق-پمپ-های-حرارتی
تحقیق پمپ های حرارتی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 50
حجم فایل: 2945 کیلوبایت
قیمت: 15000 تومان

توضیحات:
تحقیق پمپ های حرارتی، در قالب فایل word و در 50 صفحه.

بخشی از متن فایل:
تهویه مطبوع از عوامل مهم زندگی بشر جهت تامین رفاه، آسایش و سلامت انسانها است و همواره انرژی زیادی صرف فرآیند تهویه مطبوع می شود. رشد جمعیت باعث شده است¬ که سوختهای فسیلی روز به روز بیشتر و  بیشتر شود و به دنبال آن میزان آلودگیهای ناشی از این سوختها در محیط زیست افزایش یابد. از طرفی تجدید ناپذیر بودن سوختهای فسیلی و خطر تمام شدن آن بشر را با بحران انرژی رو به رو ساخته است. استفاده  از منابع انرژی طبیعی و تجدید پذیر از راه های مقابله با بحران انرژی محسوب می شود. سیستم تهویه مطبوع پمپ حرارتی با بهره گیری از منابع تجدیدپذیر انرژی راهکارهای مناسب برای بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی سوخت های فسیلی می شود. نحوه عملکرد پمپ های حرارتی به این صورت است که از یک منبع انرژی طبیعی بیرونی نظیر زمین، هوا، آب و خورشید برای تبادل حرارت با محیط داخلی استفاده می کند. این سیستم ها علاوه بر سرمایش، جهت گرمایش نیز مورد استفاده قرار می گیرند. سیستم تهویه مطبوع پمپ حرارتی علاوه بر ساختمان ها برای سایر امور من جمله نگهداری مواد غذایی و دارویی، و پرورش گل ها و گیاهان و ... کاربرد دارد. در این تحقیق کاربرد صنعتی پمپ های حرارتی مورد برسی قرار گرفته است. این سیستم ها جهت بهینه سازی مصرف انرژی فرایندهای شیمیایی کاربرد دارند. همچنین برای بهینه سازی و انتگراسیون برج های تقطیر و کاهش مصرف انرژی در برج های خنک  کننده مورد استفاده قرار می گیرد. خشک کن های پمپ حرارتی نسبت به سایر خشک کن ها دارای عملکرد بهتری است و کیفیت محصولات تولیدی در آن ها بیشتر است. از این رو استفاده از خشک کن های پمپ حرارتی بسیار رایج می باشد. پمپ های حرارتی در زمینههای دیگری نظیر بهینه سازی تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی کاربرد دارد. این سیستم ها می توانند از نظر چرخه حرارتی به صورت جذبی و یا تراکمی باشد. استفاده از پمپ های حرارتی در صنعت باعث افزایش هزینه¬های سرمایه گذاری می شود. اما به دلیل استفاده این سیستمها از منابع انرژی طبیعی و تجدیدپذیر، پمپ حرارتی می تواند با کاهش هزینه های جاری طی مدتی بعد از بهره برداری، هزینه های سرمایه گذاری را جبران کند و باعث سود دهی سیستم می شود.

شامل:
توضیح کامل پمپ های حرارتی تهویه مطبوع
فصل 1 مقدمه
پیشینه تحقیق و اهمیت موضوع
هدف از انجام تحقیق
روش تحقیق
ساختار تحقیق
فصل 2 مطالعات مروری
1 سیستم تهویه مطبوع پمپ حرارتی
و...

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود سایر پروژه

دانلود تحقیق جرم پولشویی در اقتصاد

تحقیق-جرم-پولشویی-در-اقتصاد
تحقیق جرم پولشویی در اقتصاد
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 67
حجم فایل: 131 کیلوبایت
قیمت: 28900 تومان

توضیحات:
تحقیق با موضوع جرم پولشویی در اقتصاد، در قالب word و در 67 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن:
مدیریت اقتصادی در دنیای پیچیده‌ی فناوری‌های نوین و در بحبوحه‌ی ظهور و رشد پدیده‌ی جهانی-شدن در بعد اقتصادی، اهمیتی خاص دارد؛ مدیریتی با ثبات و پایدار و برخوردار از قوانین قوام‌یافته که عمده‌ترین وظیفه‌ی آن حاکمیت حکیمانه بر ساختار اقتصادی و نظام‌های مبادله‌ای و صیانت از حریم و حدود و ثغور مرزهای اقتصادی است. در این بین، آنچه بر سلامت و صلابت مدیریت اقتصادی صحه می‌گذارد و بر آن تأکید می‌ورزد، راه‌ها و شیوه‌هایی است که از یک سو، سلامت و پویایی اقتصاد را تضمین کرده و از سوی دیگر، از بروز رفتارهای بیمارگونه و در نهایت شکل‌گیری و حاکمیت اقتصاد زیرزمینی پیشگیری می‌کند.‌
اقتصاد زیرزمینی یا اقتصاد سایه‌ای ، یکی از مهم‌ترین چالش‌های فراروی اقتصادهای ملی تشکیل‌دهنده‌ی اقتصاد جهانی است. منظور از اقتصاد زیرزمینی مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که در چارچوب اقتصاد رسمی تعریف و گنجانده نمی‌شود و بدین ترتیب از ‌چشم حساب‌های ملی و نیز نظام مالیاتی کشور پنهان می‌ماند. بخش مهمی از اقتصاد زیرزمینی یا اقتصاد سایه‌ای در چارچوب فعالیت‌های نامشروع، غیرقانونی، قاچاق، عملیات بازار کبود (سوء‌استفاده از نام‌های تجاری)، کارهای مجرمانه مثل دزدی، کلاهبرداری و ارتشا، فعالیت‌های مربوط به کشت، تولید، خرید و فروش و ترانزیت مواد مخدر و فعالیت‌هایی از این دست قابل شناسایی است که به آن اقتصاد سیاه می‌گویند.
شناسایی شیوه‌ها و ابزارهای راه‌یابی منابع به دست آمده از فعالیت‌های اقتصاد زیرزمینی به اقتصاد رسمی، بررسی ماهیت نفوذ و حوزه‌های تأثیرگذاری و در نهایت راهبردها و راهکارهای جلوگیری از دستیابی مجرمان به عواید حاصل از فعالیت‌های مجرمانه، در حوزه مطالعاتی پولشویی می‌گنجد.
در نگاه نخست، ممکن است پولشویی جرمی بدون قربانی در نظر آید و هیچ‌یک از حالت‌های ناخوشایند مانند احساس ناامنی یا ترس که در نتیجه‌ی جرایم دیگر مانند قتل، سرقت پدید می‌آید، درباره آن احساس نشود، اما با توجه کافی، مشاهده می‌شود که پولشویی عارضه‌ای ثانویه و متناظر با یک جرم منشأ مانند قاچاق، سرقت و دیگر فعالیت‌های تبهکاری است. بنابراین مشخص می‌شود که عاملی مانند ناآگاهی از علل و ماهیت پولشویی ممکن است آن را به معضلی نامرئی در نزد برخی جوامع و به صورت ناشناخته و بی‌پاسخ نگاه داشته باشد (فرهاد و میرزاوند، 1387).

فهرست مطالب:
2 - 1 مقدمه
2 - 2 مفاهیم کلی جرم پولشویی
2 - 3 تاریخچه پول‌شویی
2 - 4 فرآیند پولشویی
2 - 4 - 1 جایگذاری
2 - 4 - 2 لایه‌چینی
2 - 4 - 3 یکپارچه‌سازی
2 - 5 روش¬های پولشویی
2 - 5 - 1 پولشویی در بخش مالی
2 - 5 - 2 پولشویی در بخش واقعی اقتصاد
2 - 5 - 3 سایر راه¬های پولشویی
2 - 6 پولشویی در بخش املاک و مستغلات
2 - 6 - 1 - سوء استفاده احتمالی از بخش املاک و مستغلات
2 - 6 - 2 – شاخص¬ها
2 - 7 آثار پولشویی
2 - 7 - 1 آثار اقتصادی پولشویی
2 - 7 - 2 تأثیرات پولشویی بر بخش واقعی اقتصاد
2 - 7 - 3 تأثیرات پولشویی بر بخش عمومی اقتصاد
2 - 7 - 4 تأثیرات پولشویی بر بخش پولی اقتصاد
2 - 7 - 5 تأثیرات پولشویی بر بخش مالی اقتصاد
2 - 7 - 6 آثار اجتماعی پولشویی
2 - 7 - 7 آثار سیاسی پولشویی
2 - 8 تأثیر پولشویی بر مصرف
2 - 9 مبارزه بین¬المللی علیه پولشویی
2 - 9 - 1 مبارزه با پولشویی در اسناد بینالمللی
2 - 9 - 2 پولشویی در ایران
2 - 9 - 3 قوانین مبارزه با پولشویی در ایران
2 - 10 مطالعات صورت گرفته در زمینه برآورد حجم پولشویی در اقتصاد
خارج کشور
داخل کشور
2 - 11 مطالعات صورت گرفته در زمینه اثرات پدیده پولشویی بر متغیرهای کلان اقتصادی
خارج کشور
داخل کشور
2 - 12 جمع¬بندی

رفرنس درون متنی دارد
منابع دارد

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود سایر پروژه

دانلود تحقیق توسعه گردشگری با دیدگاه راهبردی

تحقیق-توسعه-گردشگری-با-دیدگاه-راهبردی
تحقیق توسعه گردشگری با دیدگاه راهبردی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 64
حجم فایل: 600 کیلوبایت
قیمت: 28900 تومان

توضیحات:
تحقیق توسعه گردشگری با دیدگاه راهبردی، در قالب فایل word و در 64 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن:
واژه ((توریسم ))از دوبخش ترکیب یافته است :((تور)) به معنای سفر ،گشت،مسافرت، سیاحت، و((ایسم)) ،پسوندی که اشاره به مکتب یا اندیشه ای فلسفی ،مذهبی ، سیاسی ،ادبی وغیره دارد. بنابراین توریسم یعنی مکتبی که پایه فکری آن سیاحت وگردشگری است.
ریشه یونانی این واژه ((توریست)) است که از یونان به اسپانیا ، سپس به فرانسه واز آنجا به انگلیس واردشده است. در قرن 14میلادی ، tour به معنای ((نوبت)) یا ((دوره خدمت)) در قرن 15به معنای ((حرکت دورانی)) ودرقرن17 به معنای ((مسافرت کردن به اطراف )) به کارمی رفت ودرقرن 18و19 کلمات ((توریسم))و((توریست)) از آن گرفته شد. توریسم نه تنها درزبان های فرانسوی وانگلیسی ،بلکه در اکثر زبان های زنده دنیا بااندکی اختلاف درتلفظ ،مفهومی مشترک دارد. در زبان فرانسه تور علاوه بر ((نوبت)) ،به مفهوم ((حرکت)) ،((مسافرت)) و((گردش))نیزمی باشد، خواه این گردش به دور دنیاویاحرکت به دور محوری باشد. (شاهد ،‌1388،ص 9)
درفرهنگ لغات فارسی ، گردشگری راچنین تعریف کرده اند: در اقطارعالم سفرکردن وشناخت،مسافرت برای تفریح وسرگرمی،سفری که در آن مسافربه مقصدی می رودوسپس به محل سکونت خود بازمی گردد.
بورکات ومرلیک در سال 1981 گردشگری راسفری موقتی وکوتاه معرفی می کنند که درآن گردشگر برای سیروسیاحت به منطقه ای خارج از محل سکونت وکار خود می رود.
سازمان جهانی گردشگری تعریف جامعی را از گردشگری ارائه داده است که بسیاری از محققان وصاحب نظران آن را به رسمیت شناخته اند. سازمان مذکور گردشگری رااینگونه تعریف کرده است: ((تمام مسافرت هایی که منجر به اقامت حداقل یک شبه درمقصد شود، امامدت زمان دوربودن از منزل نباید بیش از یک سال باشد)) . ( رضوانی ، 1374، ص 97)

2-2- تاریخچه گردشگری
2-2-1- عهد باستان
مردم تمدن های ما قبل تاریخ با اهداف مختلفی از جمله غذا ، آب و هوا ، دوری از خطر و یا بلایای طبیعی اقدام به مسافرت می کردند . با گذشت زمان و کسب فنون و دانش های مختلف ، مردم اندک اندک تمایل به یکجا نشینی پیدا کردند و از این به بعد بیشتر با انگیزه ی تجارت و معامله مسافرت می کرد . اولین امپراطوری های عهد باستان در آفریقا و آسیا و خاورمیانه ایجاد شدند . به وجود آمدن زیر بناهای اقتصادی موجب به وجود آمدن جاده ها ومسیر ها شد ، در این دوران حاکمان ماموران خود را به منظور سر کشی به درگیری ها و گرفتن مالیات به نقاط دیگر روانه می کرد . برای اولین بار در مصر بود که خاندان سلطنتی برای تفریح از این جاده ها و مسیر ها عبور کردند و این امر موجب گسترش جاده ها و به وجود آمدن کاروانسراها شد ، بعد ها با به قدرت رسیدن امپراطوری آسوری ها این مسافرت ها با شدت بیشتری همراه بود و پس شکست دادن امپراطوری آسوری به وسیله ی ایران ، موجب به وجود آمدن مسیر هایی طولانی شد و حتی ایرانی ها کالسکه هایی برای حمل مسافر ساختند و در مسیرها علامت هایی برای شناسایی مسیر برای مسافران ایجاد شد . یونانیان از دو جهت توانستند نقش مؤثری در جهانگردی ایفا کنند ، یک ، با ضرب سکه که دیگر مسافران مجبور نبودند برای خرید کالا معاوضه کنند و با خود از مبدا حرکت کالا حمل کنند ، دو ، با گسترش زبان یونانی، دیگر بیشتر مردم مشکل زبان نداشتند و به راحتی قادر به برقراری ارتباط بودند . در آن زمان سفر به یونان از رونق بسیار خوبی برخوردار بود که بیشتر سفرها هم به وسیله کشتی و از طریق دریا انجام می شد . رومیان برای استفاده از هوای آفتابی به مصر می رفتند و مردم مصر هم برای دیدن باران و استفاده از هوای خنک به روم می رفتند . فردی به نام پوسانیاس که اهل یونان بود در ۱۷۰ میلادی،کتاب ده جلدی با نام راهنمای یونان منتشر کرد تا مسافران به ویژه رومی ها را راهنمایی کند ولی رومیان برعکس به مصر سفر می کردند . در گذشته هم جهانگردان مانند جهانگردان امروزی میل زیادی به خرید اجناس داشتند و مسئله ی پنهان کردن کالاهایی که از گمرک وارد کشور می شد امری عادی بود . که این وضع هنوز هم ادامه دارد ، زیرا در آن زمان ۲۵ درصد واردات به عنوان عوارض گمرکی ضبط می گردید .(فیروزیان ، 1388، ص 18)

فهرست مطالب:
2-1-گردشگری
2-2- تاریخچه گردشگری
2-2-1- عهد باستان
2-2-2- قرون وسطی
2-2-3- رنسانس
2-2-4- انقلاب صنعتی
2-2-5- جهانگردی نوین
2-3- انواع گردشگری
1- گردشگری تندرستی (گردشگری سلامت)
2- گردشگری درمانی (گردشگری سلامت)
3- گردشگری پزشکی (گردشگری سلامت)
4- گردشگری ورزشى
5- گردشگری ماجراجویی
6- گردشگری کشاورزی
7- گردشگری مجازی
8- گردشگری زیست محیطی
9- گردشگری فروشگاه کتاب
10- گردشگری آموزشی
11- گردشگری آثار باستانی
12- گردشگری تفننی
13- گردشگری فراگیر
14- گردشگری دائمی
15- گردشگری سفری
2-4- توسعه پایدار گردشگری
2-5- تعریف اوقات فراغت ،تفریح وجهانگردی
2-6-ارتباط بین گردشگری واوقات فراغت
2-7- گردشگری و اهمیت آن
2-8-گردشگری و آثار آن
2-8-1- آثار اقتصادی جهانگردی
2-8-2- آثار اجتماعی و فرهنگی
2-8-3- آثار محیطی
2-9- اجزاء و عناصر صنعت گردشگری
2-10- گردشگر
2-11- برنامه ریزی
2-12- ویژگی‌های برنامه ریزی
2-13- انواع برنامه ریزی
2-14- رویکرد های برنامه ریزی گردشگری
2-15- برنامه ریزی گردشگری
2-16- برنامه ریزی استراتژیک
2-17- مدل مفهومی برنامه ریزی استراتژیک گردشگری منطقه
2-18- مراحل برنامه ریزی استراتژیک
2-19- ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM)
2-20- روستا
2-21- انواع روستا از نظر سکونت گاهی

رفرنس درون متنی دارد
منابع دارد

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود سایر پروژه

دانلود تحقیق سبکهای دلبستگی و انگیزه پیشرفت

تحقیق-سبکهای-دلبستگی-و-انگیزه-پیشرفت
تحقیق سبکهای دلبستگی و انگیزه پیشرفت
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 22
حجم فایل: 31 کیلوبایت
قیمت: 28900 تومان

توضیحات:
تحقیق با موضوع سبکهای دلبستگی وانگیزه پیشرفت، در قالب word و در 22 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن:
در چرخۀ تکامل هرچه از پایین به بالا حرکت کنیم از میزان رفتارهای غریزی کاسته و متقابلاً بر دورۀ وابستگی افزوده می شود؛ به شکلی که وابسته ترین کودک به مادر خود، کودک انسان است.
ساز و کار این دلبستگی را هیچ کس بهتر از «جان بالبی » بررسی نکرده است. او از دیدگاه اتولوژیک به بررسی دلبستگی پرداخت. اتولوژیست ها معتقد به بررسی رفتار موجود زنده و حتی انسان در زمینۀ تکاملی هستند. بنابراین، «باولبی» به عنوان یک اتولوژیست، بر این باور بود که باید برای بررسی رفتار دلبستگی انسان، به بررسی محیط اصلی که دلبستگی در آن شکل گرفته است، پرداخت.
نوزاد انسان هنگام تولّد، برای رفتارهایی آمادگی دارد که نه حاصل یادگیری هستند و نه حاصل کاهش سایق. همۀ رفتارهای بازتابی مانند مکیدن، چنگ زدن و حتی رفتارهایی مانند گریستن، خندیدن و سینه خیز رفتن به طرف افراد از جملۀ این رفتارها هستند. «باولبی» متذکّر شد که این تنها مادر نیست که در کنار کودک می ماند و از او مراقبت می کند؛ بلکه همین رفتارهای کودک نیز به عنوان محرّک عمل کرده و مادر و اطرافیان را وادار می دارد که از او مراقبت کنند تا زنده بماند.
به نظر «بالبی» رفتار دلبستگی عبارت از حالتها و علایمی است که نزدیکی به مراقبان را تسهیل می کند و موجب تداوم آن می گردد. طبق این دیدگاه، نتیجۀ عمدۀ کنش متقابل مادر و کودک به وجود آمدن نوعی دلبستگی عاطفی بین فرزند و مادر است. بنابراین هر کدام از رفتارهای دلبستگی، علاوه بر کنشهای ظاهری دارای کنشهای پنهان نیز هستند. گریۀ کودک ضمن داشتن کنش بیانی (این که من گرسنه ام) کنش پنهان دلبستگی را نیز دارد. همیشه کودک برای اعلام گرسنگی گریه نمی کند، بلکه در بسیاری از موارد، از طریق گریه رفتاز مادر را نیز تنظیم می کند و به این ترتیب مادر نمی تواند فاصلۀ خود را با کودک زیاد کند.
شخصی که دلبستگی بین وی و کودک ایجاد می شود، «پایگاه دلبستگی» نامیده می شود. معمولاً متعدّدی، مانند پدر، مادر بزرگ، برادر، خواهر،ۀ دلبستگی نشان می دهند. دلبستگی به پایگاه دارای علایمی است :
1 ) او بهتر از هر کس دیگر قادر به آرام کردن کودک است. در مواقع هیجانی، غیر از او فرد دیگری قادر به آرام کردن کودک نخواهد بود.

فهرست مطالب:
شکل گیری دلبستگی
مراحل دلبستگی
نظریه بالبی
تفاوت های دلبستگی در الگوهای فعال درونی
نظریه یادگیری اجتماعی
نظریه بو نگری
نظریه روان شناسی شناختی
دلبستگی در گستره تحقیقات
تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور

رفرنس درون متنی دارد
منابع دارد

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود سایر پروژه