توضیحات:
پاورپوینت ارائه کلاسی مقاله انگلیسی ترجمه شده به فارسی با عنوان مفاهیم یادگیری و مدیریت جریان دانش در محیط پروژه محور، به همراه مقاله زبان اصلی، در قالب فایل پاورپوینت و در حجم 22 اسلاید.
این مقاله ترجمه ای است از مقاله ای که اصل آن را می توانید به صورت رایگان از اینجا دریافت کنید. فایل زبان انگلیسی 16صفحه و مربوط به سال 2008 می باشد.
منبع:
International Journal of Managing Projects in Business (2008) Emerald Vol. 1 No. 1
چکیده:
هدف- هدف این مقاله بررسی این موضوع است که افراد چطور می توانند یادگیری و فرایندهای مدیریت دانش را در تیم های پروژه ای درک کنند و راهنمایی مفهومی را با موثرترین شیوه در جهت نزدیک شدن مدیریتی به موضوعات پراهمیت و اغلب نادیده انگاشته شده ی پروژه ای را فراهم می کند.
طراحی/متدولوژی/رویکرد- این یک مقالهی مفهومی است که ادبیات گسترده و مرتبط با یادگیری و مدیریت دانش را استخراج و تشریح می کند.
یافته ها- بر اساس تحلیل انجام شده و با رویکرد بهبود یادگیری از پروژه، نتایج پروژه و مهارتهای یادگیری مشارکتی، بجث اصلی مقاله این است که شرکت کنندگان در تیم های پروژه ای باید مسیری اجتماعی مدارتر را در فعالیتهای یادگیری و مدیریت دانش خود دنبال کنند. در نتیجه در اینجا، شرکت کنندگان، فعالیتهای پروژه ای آنها و سازمان دارای محیط پروژه ای نقاط اصلی توجه و تمرکز هستند.
محدودیتهای تحقیق/دلالت ها- این مقاله مبحثی با زمینه ی مفهومی را با تاکید خاص بر روی سیستمهای اجتماعی در فرایندهای یادگیری و مدیریت دانش در پروژه ها به پیش میبرد. فرصت تست کردن این مبحث در مطالعات تجربی پروژه ای بعدی وجود دارد.
دلالتهای عملی- این مقاله بنیادی برای افراد درگیر در پروژه ها جهت انعکاس نقادانه ی رویکردها و عملیات یادگیری و مدیریت دانش جاری آنها فراهم می کند، در عین حال که توجه به مدیریت سیستمهای اجتماعی پروژه را نیز تشویق می کند.
ریشه و ارزش مقاله- این مقاله رو در روی رویکردهای سنتی و محدود در رابطه با یادگیری و مدیریت جریان دانش در پروژه ها قرار می گیرد و به شبیه سازی عکس العمل شرکت کننده و محقق در رابطه با این فعالیتهای پروژه ای با رویکردهای اجتماعی مدارتر می پردازد.
کلمات کلیدی: یادگیری، مدیریت دانش، سیستمهای اجتماعی
نوع مقاله: مقاله مفهومی
بخشی از مقدمه:
• همچنانکه سازمانها با رقابت جهانی، سازماندهی مجدد و تغییر لایه های ساختارهای مدیریتی، تغییر ارزشهای اقتصادی و اجتماعی در رابطه با دانش و سرمایه ی دانشی (intellectual capital)، و کامپیوتری شدن و ایجاد سایر زیرساختارهای فنآوریهای نوین روبرو می شوند، لازم است که به آن چالشها به شیوه ای انطباق پذیر و منعطف پاسخ دهند که منجر به پر اهمیت شدن یادگیری جهت تسهیل بقاء و رشد شده است.
• در محیط پروژه محور، یادگیری در واقع یک متغیر استراتژیک کلیدی برای مدیریت پروژه محسوب می شود. در توسعهی فعالیتهای مدیریت دانش، توجه به این نوع توسعه و تشویق یادگیری در سازمان به عنوان ابزاری جهت ایجاد ارزش سازمانی و مزیت رقابتی مورد تاکید خاصی قرار گرفته است. در صورتی که هر یک از ابعاد نخست مدیریت دانش مثل ابعاد انسانی و فنی آن به وضوح درک نشوند و یا به صورت یکسان یا در جای خود بدانها پرداخته نشود، ایجاد مزیت رقابتی به خصوص در شرایط محیطی پویا ممکن است یک هدف فرار سازمانی باقی بماند.