فرمت فایل دانلودی: .rar فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 139 حجم فایل: 1570 کیلوبایت قیمت: 33000 تومان
توضیحات: پایان نامه رشته مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) با موضوع هوش تجاری، در قالب فایل word و در حجم 139 صفحه، بصورت ویرایش شده و کاملا منظم، به همراه کلیه ضمائم.
چکیده شرکتها و سازمانها دیگر به جمعآوری و ذخیره اطلاعات در پایگاه دادههای عظیم نمیاندیشند، اکنون دغدغه اصلی شرکتها استفاده موثر از دادههای زیادی است که در پایگاه دادههای بزرگ ذخیره شدهاست. سازمانها دیگر روی ذخیره رکوردهای اطلاعاتی حجیم سرمایه گذاری نمیکنند، بلکه برای سازمانها اطلاعات نهفتهای که در این رکوردها وجود دارد ارزشمند است، اطلاعاتی که به مدیران در تصمیمگیریهای کلان سازمان کمک میکند و میتواند وضعیت سازمان را در آینده پیشبینی کند. هماکنون نیاز به سیستمهایی که روی تجزیه و تحلیل دادهها کار میکنند و از دادهها گزارشهای واقعی میگیرند، بیش از پیش احساس میشود، سیستمهایی که تحلیل پیچیده روی دادهها انجام میدهند. چنین سیستمهایی، هوش تجاری نام دارند که در این پایاننامه به آن میپردازیم. سیستمهای هوش تجاری، معانی مستتر در دادههای ذخیرهشده در پایگاه دادهها را بیرون میکشند و از آنها برای اتخاذ تصمیمات درست استفاده میکنند، در واقع تفسیر دادهها و استفاده از آنها برای اتخاذ تصمیمهای تجاری و تبدیل دادهها به شکل قابل تفسیر را هوش تجاری میگویند. در این پروژه ابتدا به معرفی هوش تجاری و ابزارها و مفاهیم آن پرداخته شده است، سپس بخش پیادهسازی پروژه در BIDS و شیرپوینت تشریح شدهاست.
فهرست مطالب: فصل یکم: آشنایی با هوش تجاری 1-1- تعریف هوش تجاری 1-1-1- تفاوتهای اساسی بین سیستم های عملیاتی و هوش تجاری 1-2- اهداف زیرساختی هوش تجاری 1-3- اهداف کاربردی هوش تجاری در سازمانها 1-4-انگیزههای استفاده از هوش تجاری در سازمانها 1-4-1- مشکلات تجاری 1-4-2- مشکلات تکنیکی 1-5- مشکلات راه اندازی یک سیستم هوش تجاری در سازمانها 1-6- نرمافزارهای موجود هوش تجاری 1-6-1- بررسی نرمافزار Qlik View 1-6-2- نسخه های مختلف Qlik View 1-7- وضعیت هوش تجاری در جهان فصل دوم: ابزارها و مفاهیم در هوش تجاری 2-1- مراحل هوش تجاری 2-2- ETL 2-3- انبارداده DW 2-3-1- معماری مدل سازی داده 2-4- سیستم پردازش تحلیلی بر خط OLAP 2-4-1- مدل چند بعدی دادهها 2-4-2- حجم دادهای 2-4-3- مدل داده رابطهای 2-4-4- عملیات بر روی حجمهای دادهای 2-4-5- سرورهای OLAP 2-5-پردازش ترکنش بر خط OLTP 2-6- دادهکاوی5 2-6-1- دلیل پیدایش دادهکاوی 2-6-2- مراحل کشف دانش 2-6-3- توصیف دادهها در دادهکاوی 2-6-4- مدلهای پیشبینی دادهها 2-6-5- مدلها و الگوریتمهای دادهکاوی 2-7- مدیریت ارتباط با مشتریCRM 2-7-1- موضوعات مورد بحث در CRM 2-7-2- انواع CRM 2-7-3- مزایای مدیریت ارتباط با مشتری برای مشتریان 2-7-4- مزایای مدیریت ارتباط با مشتری برای سازمانها 2-7-5- مراحل ارائه خدمت در مدیریت ارتباط با مشتری 2-8- برنامه ریزی منابع سازمانیERP 2-8-1- اهداف اصلی ERP 2-8-2- دلایل عمده استفاده از ERP در شرکتها 2-8-3- هزینههای پنهان ERP 2-8-4- مزایای ERP3 2-8-5- معایب ERP 2-9- عامل هوشمندIA 2-9-1- بررسی حضور عاملهای نرمافزاری هوشمند در جنبههای مختلف تجارت الکترونیک 2-9-2- عاملهای نرمافزاری در خرید اینترنتی 2-10- سیستم پشتیبان تصمیمگیریDSS 2-10-1- مزایای DSS 2-10-2- چارچوب توسعهیافته DSS 2-10-3- اجزای DSS 2-11- مدیریت زنجیره تامین SCM 2-11-1- فازهاى اصلى مدیریت زنجیره تأمین 2-11-2- بررسى فناوری تولید و برآورد نحوه تأمین دانش فنى مورد نیاز 2-11-3- پنج عملکرد براى مدیریت در برابر چالشهاى زنجیره تأمین 2-12-سیستم مدیریت دانش KMS 2-12-1- تعریف مدیریت دانش 2-12-2- اهداف مدیریت دانش فصل سوم- معماری هوش تجاری 3-1- دادهگاه 3-2- ویژگیهای اساسی یک معماری خوب برای هوش تجاری 3-3- کارکرد BI در سطوح مختلف سازمان 3-4- زیرساختهای سختافزاری مورد نیاز برای هوش تجاری 3-5- فاکتورهای مهم در ایجاد شرایط مطلوب برای هوش تجاری 3-6- نکات پایهای مهم در ساخت یک سیستم BI در سازمان فصل چهارم- سرویسهای هوش تجاری در BIDS 4-1- سرویسهای گزارشگیری 4-1-1- اجزای سرویسهای گزارشگیری 4-1-2- سرور گزارش 4-1-3- کاتالوگ ابردادهها 4-1-4- طراح گزارش 4-1-5- برنامه وبی مدیریت گزارش 4-1-6- امنیت سرویسهای گزارشگیری 4-1-7- ابزار پیکربندی سرویسهای گزارشگیری 4-2- سرویسهای تحلیلی 4-2-1- امکانات SSAS 2005 4-2-2- معماری 4-2-3- مدل ابعادی یکپارچهشده (UDM) 4-2-4- XML/A, XML و سرویسهای وب 4-2-5- سرعت، مقیاسپذیری و تداوم 4-2-6- استفادهپذیری 4-2-7- برنامه نویسی 4-2-8- پروژههای سرویسهای تحلیلی 4-3- سرویسهای یکپارچگی 4-3-1- ویژگیهای جدید SSIS 4-3-2- مبانی SSIS فصل پنجم- هوش تجاری در شیرپوینت 5-1- معرفی شیرپوینت116 5-2-شاخصهای عملکرد کلیدی KPI 5-2-1- تعیین شاخصها 5-2-2- تجزیه و تحلیل ناحیهها 5-2-3- طبقهبندی شاخصها 5-2-4- مشکلات تعیین شاخصها 5-2-5- کاربرد شاخصها در هوش تجاری 5-2-6- عناوین کلیدی هوشمندی در کسب و کار 5-2-7- عامل کلیدی موفقیت 5-3-داشبوردهای مدیریتی 5-3-1- مفاهیم مدیریت عملکرد و هوش تجاری 5-3-2-فواید داشبورد 5-4- مرکز گزارش 5-4-1- و یژگیها و مزایای یکپارچگی 5-5- سرویس اکسل 5-5-1- اهداف اصلی مایکروسافت از انتشار سرویس اکسل 5- 6- کاتالوگ دادههای تجاری نتیجهگیری پیوست یک: طبقات هوش تجاری پیوست دو: مثلت هوش تجاری منابع و مراجع