فرمت فایل دانلودی: .zip فرمت فایل اصلی: docx تعداد صفحات: 139 حجم فایل: 15929 کیلوبایت قیمت: 28000 تومان
توضیحات: پروژه رشته معماری با موضوع طراحی مرکز تجاری، در قالب فایل word و در حجم 139 صفحه.
بخشی از متن: با توجه به رشد سریع و بی رویه شهر مشهد در دهه اخیر و افزایش جمعیت در همین سالها نسبت به گذشته و سیل جمعیت زوار به این شهر و رشد فرهنگی خاص مانند بالا رفتن سطح زندگی و توقع ساکنان، باعث عدم توان مراکز تجاری محله در پاسخ گویی به نیاز مردم گردیده است ، نیاز به مراکزی که عرضه کالا به صورتی منسجم و تعریف شده از لحاظ نوع و کیفیت در اختیار مردم قرار دهند ، و در عین حال پاسخگوی نیازهای دیگر آنان باشد، احساس می گردد.
فهرست مطالب: چکیده موضوع اهداف و خط مشی کلی پروژه بیان اهداف اولیه بیان اهداف نهایی روش تحقیق بخش نخست : شناخت مفاهیم و مبانی نظری پروژه فصل اول : تعاریف پایه ۱- تعریف بازار واژه شناسی بازار ۲-انواع بازار ۲-۱ شکل ساختمانی بازار ۲-۲ حوزه نفوذ ۲-۳ اقلیم ۲-۴ انواع بازار با توجه به تولیدات و نیازهای مردم ۳ پیـدایـش بـازار ۴ رونـد شکـل گیـری فضـای کالبـدی بـازار ۵ عناصر ساختاری بازار ۶ سیر تکوین و تحول شهر و بازار در ایران ۷ – نتیجه گیری فصل دوم : تاثیر تحولات چهانی بر شهرها و فضاهای تجاری معاصر ۱ تحولات جدید جهانی و شهر نشینی ۲ تاثیر تحولات جهانی بر شهر نشینی ایران ۳ تاثیر تحولات جدید اقتصادی در شهرهای ایران ۴ روابط بازرگانی و تجاری جدید و شهرهای ایران ۵ تشکیل شرکت ها و سازمان های جدید اقتصادی ۶ از بین رفتن صنایع تولیدی در بازارهای سنتی ۷ از هم پاشیدگی اصناف ۸ جایی گزینی اکولوژیکی از بازار ۹ تغییر الگوی مصرف ۱۰سبک جدید تبلیغات ۱۱ تغییر سیستم حمل ونقل شهری: ۱۲ نتیجه گیری فصل سوم : بررسـی مراکز خریـد معاصر ۱ دورنـمای تـاریـخی ۲ تـولد مراکـز قدرتـمند تجـاری (power center) ۳ ایـجاد خـرده فـروشی در جـوار بزرگراهـها ۴ شناخت انواع مراکز تجاری ۴-۱ تسـهیـلات تجـاری: ۴-۲ مـرکـز خریـد همسـایـگی ۴-۳ مراکـز خریـد جامـع: ۴-۴ POWER CENTER ۴-۵ مراکـز خریـد از تولیـد بـه مصـرف و حراجـی ها ۴-۶ مراکـز خریـد منطقـهای ۴-۷ فضـاهـای تجـاری سنـتی ناحیـهای بافـرم مرکـزی ویـادرکنـارخیـابانهـای اصلـی ۴-۸ تجـمع فروشـگاهـهای همگـون ۴-۹ بـازارهـای مـوقتـی ۴-۱۰ مراکز خریـد خـاص ۴-۱۱ مراکــز LIFE STYLE ۵ شناخت مراکز خرید معاصر در ایران ۵-۱ مراکـز تجـاری محلـهای ۵-۲ مراکـز تجـاری در جـوار خیـابانـها ۵-۳ پـاسـاژها ۵-۴ مجـموعههـای تجـاری ۵-۵ فـروشـگاهـهای بـزرگ ۵-۶ فـروشگـاهـهای زنجیـرهای ۶ نـتیـجه گیـری فصل چهارم : مطالعات شهری ۱ فضای عمومی چیست؟ ۲ ویژگی فضای عمومی ۳واژه شناسی خیابان ۴ خیابان فضای شهری ۵ کارکرد خیابان ۶ خیابان فضای شهری ۷ خیابان و بازار ۸ نقش اجتماعی خیابان ۹ میدان ۱۰ دستفروشها و دوره گردها ۱۱ فضای شهری ۱۲ ادراک فضای شهری ۱۳ تحلیل فضای شهری ۱۴ احیای فضاهای شهری ۱۵ نتیجه گیری: بخش دوم : تحلیل اطلاعات و تدوین مبانی طراحی فصل اول : تعیین اهداف کلی ، تعریف موضوع و الگویابی پروژه ۱جمع بندی و استنتاج ۲ تعیین اهداف کلی طرح ۳ تعریف طرح و تعیین مقیاس ۴ تعیین مخاطبین پروژه ۵ بررسی نمونه های تطبیقی ۵-۱ پروژه مرکز خرید BERCY 2 ۵-۲ مجتمع زیست خاور به عنوان یک پروژه تجاری – تفریحی – مسکونی ۵-۳ مجتمع اداری- تجاری SIP (فرانک ویلیامز) ۶ نتیجه گیری فصل دوم : استانداردهای طراحی مجتمع های تجاری ارتفاع طبقات دربهای ورودی ظرفیت کریدور پلکانها نقاله مسافرتی آسانسور سطح شیبدار ۱ استانداردهای مربوط به کاربریهای مختلف در مجموعه تجاری و تجهیزات مربوط ۱ ابر فروشگاه ها ۲ ساختمان های اداری در بخش واحد تجاری ۳ ساختمان های اداری چند طبقه ۲ استانداردهای فضا ۱ سرویس های اداری ۲پارکینگ ها ۳ بانک ۴ رستورانها ۵ خرده فروشیها ۶فروشگاههای مواد غذایی ۷ مقرارت ساختمانی در حوره تجارتی ۱مقررات ساختمانهای تجارتی در مرکز محله و مرکز ناحیه ۲ مقررات ساختمانی در تجارت شهری ۸ شناخت انواع خدمات مجموعه تجاری ۹ نتیجه گیری بخش سوم : طرح معماری فصل اول : بررسی اجمالی بستر طرح ۱ پیدایش شهر مشهد ۲ سیمای جمعیتی شهر مشهد ۳ ویژگیهای اقتصادی شهر مشهد ۴ پدیده اجتماعی شهر مشهد ۵ویژگیهای کالبدی شهر مشهد ۶ بررسی کاربری تجاری در طرح جامع شهر مشهد ۷ ویژگی های اقلیمی ۷-۱ موقعیت جغرافیایی شهر مشهد ۷-۲ دما و رطوبت هوا ۷-۳ وزش باد ۷-۴ تابش آفتاب ۷-۵ جهت شیب و کانال ها ۱ برنامه ریزی فیزیکی