فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: docx + pdfتعداد صفحات: 4حجم فایل: 133 کیلوبایت قیمت: 29000 تومانتوضیحات:
مقاله ترجمه شده تاثیر بوی خوش بر رفتار مصرف کننده در رستوران، در قالب فایل word و در حجم 4 صفحه، به همراه اصل مقاله انگلیسی مربوط به سال 2006.عنوان اصلی مقاله:Odors and consumer behavior in a restaurant
سال چاپ: 2006منبع: Hospitality Management 25 (2006) 335–339
برای مشاهده و دانلود رایگان مقاله انگلیسی، اینجـــا کلیک کنید
بخشی از متن:
چندین مطالعهی تجربی ثابت کردهاند که عطرها تاثیری مثبت بر رفتار، احساسات و ذهنیت انسان میگذارند. بارون و برونفون (1994) با انتشار عطرهای خوشبو (در فضا) به افزایش عملکرد در انجام وظایف ذهنی دشوار دست یافتند. دیهگو و همکاران (1998) دریافتند که از طریق عطردرمانی، افراد یک محاسبهی ریاضی را بسیار سریعتر انجام میدهند. بارون و کالشر (1998) هنگامی که برای شبیهسازی، فضای اتومبیلی را در حین رانندگی سرشار از عطر لیمو کردند، به این یافته رسیدند که بوی خوش، از برخی جنبههاعملکرد رانندگی را افزایش میدهد. عملکرد فیزیکی هم از بوها تاثیر میپذیرد. رادنبوش و همکاران (2001) دریافتند که قرص نعنا بر عملکرد ورزشکاران تاثیرگذار بوده است. ورزشکاران در آزمایشی، چندین فعالیت فیزیکی متنوع (پرتاب آزاد بسکتبال، دو 400 متر و…) را با و بدون وجود برچسبی آغشته به قرص نعنا در زیر بینیشان انجام دادند.نتایج نشان داد که حالت دارای برچسب، موجب افزایش سرعت دویدن، قدرت دست و تعداد پرشها شد اما تاثیری بر تعداد پرتابهای آزاد بسکتبال نداشت. این اثر مثبت بر رفتار در بوهای محیطی هم دیده میشود.
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
روش
موضوع
روش
نتایج
بحث
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.