فرمت فایل دانلودی: .pdfفرمت فایل اصلی: pdfتعداد صفحات: 155حجم فایل: 3701 کیلوبایت قیمت: 130000 تومانتوضیحات:
تحقیق شش سیگما، در قالب فایل pdf در 155 صفحه.
«سیگما» یکی از شاخصهای مهم پراکندگی و مقیاسی برای سنجش انحراف معیار است. این شاخص نشان میدهد که یک فرآیند تا چه اندازه از حالت نرمال و مطلوب خود منحرف شده است. سیگما، اهمیت محاسبات دقیق در فرآیند تولید و ارائه خدمات را مورد تاکید قرار میدهد.
شش سیگما سیستمی است شامل مجموعه از تکنیکها و ابزارهای بهبود مستمر برای تمرکز بر فرایندها، تحلیل و مقایسه آنها و تخصیص منابع به فرایندهایی که نیازمند توجه بیشتر هستند. وجه مشترک فرایندهای مختلف یک سازمان این است که کلیه فرایند در معرض وقوع خرابی هستند.
خوب است بدانید که در گذشته سطح کیفی سه سیگما مورد قبول قرار داشت، اما اکنون به دلایلی مانند افزایش پیچیدگی، حساسیت تکنولوژی، بالا رفتن سطح انتظارات مشتریان و… سطح قابل قبولی به شمار نمیآید. به جای چرخه سه سیگما، اکنون روش شش سیگما مطرح است. شش سیگما، یعنی در کیفیت تولیدات و ارائه خدمات به سطحی برسیم که خطای فرآیندهای کاری به میزان 4/3 در یک میلیون موقعیت، کاهش پیدا کند.البته به این نکته هم توجه داشته باشید که، شش سیگما بر روشهای آزمایش شدهای تاکید میکند که در گذشته هم مورد استفاده قرار میگرفتند. به این صورت که تعدادی از راهکارها و روشهای آزمایش شده و ثابت شده را انتخاب کرده و این روشها را به تعدادی از مدیران داخل سازمان آموزش میدهد. توجه داشته باشید که این تحقیق توسط شخص خود بنده ( پدرام عیدی ) گردآوری شده و مورد تایید اساتید دانشگاه ازاد کرمانشاه قرار گرفته است.
فهرست بخشی از مطالب:
چکیده1
فصل اول: کلیات تحقیق3
1-1-مقدمه3
1-2-بیان مسئله3
1-3-سوال های تحقیق5
1-4-اهداف تحقیق5
1-5-جنبه جدید بودن و نوآوری تحقیق5
1-6-روش تجزیه و تحلیل اطالعات5
1-7-تعریف واژگان و اصطالحات تخصصی6
فصل دوم: مرور ادبیات11
2-1تاریخچه شش سیگما11
2-2-تاریخچه کیفیت12
2-3نسلهای شش سیگما13
2-4-ماهیت شش سیگما13
2-5-تغییر باورهای ذهنی در شش سیگما15
2-6-ویژگیهای شش سیگما15
2-7-شش سیگما و دیگر نوآوریهای مدیریتی16
2-7-1-ارتباط مدیریت کیفیت جامع و شش سیگما16
2-7-2-هزینه کیفیت و شش سیگما17
2-7-3-سری استانداردهای9000ISOو شش سیگما18
2-7-4-تولید ناب و شش سیگما19
2-8-فرآیند حل مسئله تیم شش سیگما20
2-9-متدولوژیهای شش سیگما23
2-10-اصول شش گانه شش سیگما30
2-10-1-تمرکز حقیقی بر مشتری30
2-10-2-مدیریت براساس اطالعات و واقعیات30
2-10-3-تمرکز بر فرآیندها، مدیریت و بهبود آنها30
2-10-4-مدیریت پشتوانه30
2-10-5-همکاری نامتناهی31
2-10-6-حرکت به سویکمال (صفر خطا) با قدرت تحمل شکست (خطا31
2-11-تعاریف شش سیگما
و ...
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.