مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی و عملکرد جنسی در 74 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
فهرست مطالب
روابط زناشویی
نگرش ها به رفتار جنسی در بستر تاریخ
آسیب شناسی صمیمیت، رضایت و عملکرد جنسی در بین زوجین
تعاریف صمیمیت جنسی
آسیب های رابطه و صمیمیت
دلایل عدم صمیمیت جنسی براساس تحقیقات انجام شده
تعاریف رضایت جنسی
دلایل عدم رضایت جنسی براساس تحقیقات انجام شده
عملکرد جنسی
دلایل اختلال عملکرد جنسی براساس تحقیقات انجام شده
نظریه های صمیمیت جنسی
مدل ترکیبی وارینگ
دیدگاه رشدی فارمن
نظریه دلبستگی جانسون و ویفن
رویکرد تعاملی باگاروزی
دیدگاه ترکیبی جسلسن
رویکرد تکاملی شارپ
نظریه درک برابری والستر
روش های افزایش صمیمیت زن و شوهر از دیدگاه باگاروزی
نظریه های رشد جنسی
معنی درمانی فرانکل
نظریه اریک فرام
نظریه کارن هورنای
نظریه مزلو
نظریه فرد مدار راجرز
نظریه گشتالتی پرز
نظریه وجود نگری
نظریه شناختی
گانون و سیمون
نظریه های رضایت زناشویی
نظریه های عملکرد جنسی
پیشینه مطالعاتی
جمع بندی تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از ایران
منابع
بخشی از متن
تعاریف و مبانی
ازدواج پیمان مقدسی است که از طریق آن خانواده تشکیل می شود و تقریباً از ابتدای زندگی انسان در تمام زمان ها و مکان ها در میان اقوام و ملل و جوامع وجود داشته و مورد تأکید بیشتر ادیان بوده است. آن را پیوند مطلوب انسانی دانسته اند که به زندگی افراد معنا می بخشد (نورانی پور و همکاران، 1386). ازدواج در جامعه متغیر امروزی یک پدیده پیچیده است. انسان ها به دلایل مختلفی ازدواج می کنند. در کنار تمایلات جنسی که از مسائل اولیه هستند، عشق، امنیت اقتصادی، محافظت، امنیت عاطفی، احساس آرامش و فرار از تنهایی نیز بعضی از عواملی هستند که باعث گرایش به ازدواج می شوند (جانیتیوس ، 2004).
پیشینه تحقیقات
هاگن دورن، پرینس، نورورت، والترز، نائوتا، هارتمن، مورلاک، هان و بوئر (2012) در تحقیقی که بر روی 130 نفر کودک دارای اختلال اضطرابی و 293 کودک غیر اضطرابی(18- 8 ساله) انجام دادند، نشان داد که در مقایسه با کودکان غیر اضطرابی، کودکان اضطرابی افکار منفی را بیشتر از افکار مثبت گزارش می کردند و نسبتاً بیان ذهنی ضعیف تری داشتند(نسبتی از افکار منفی به افکار مثبت). افکار منفی پیش بینی کننده های قوی ای برای سطح اضطراب در کودکان اضطرابی بوده اند. در صورتی که افکار منفی و مثبت توأماً پیش بینی کننده های قوی سطح اضطراب در کودکان غیر مضطرب بودند. به عنوان نتیجه گیری، عدم وجود افکار مثبت ممکن است فقط یک پدیده همایند با سطح اضطراب باشند و می تواند در مدل شناختی اضطراب جایی داشته باشد.