فرمت فایل دانلودی: .rarفرمت فایل اصلی: docxتعداد صفحات: 104حجم فایل: 89 کیلوبایت قیمت: 31000 تومانتوضیحات:
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق کاری، در قالب فایل Word و درحجم 104 صفحه.
بخشی از متن:
مفهوم اخلاق در دنیای جدید ایجاد نشده است. این مفهوم، در طی سالهای بسیار و در بین فرهنگهای زیاد، محل توجه متفکرین بوده است (سولومون،1994: 12). مفهوم خوشبختی که در نظریات ارسطو مورد استفاده قرار گرفته است، بر یک زندگی خوب و فضایلی که بر آن مترتب است دلالت دارد؛ در حالیکه کانت در قرن هجدهم مطلقاً آن را انجام کار درست به سبب ذات آن و نه به خاطر ارزش بیرونیش میداند. در طول زمان پیرامون فلسفه ها و دیدگاه های اخلاقی مباحثات بسیاری صورت گرفته است تا اجماع قانع کننده ای در برخی مسائل حاصل شود. اخلاق، بسیاری از مبانی خود را مدیون افکار سقراط، ارسطو و دیگر فلاسفه میداند که این بحث را در طول تاریخ، زنده نگه داشته اند (سونسون و وود،2003: 354).
اخلاق به عنوان ابتدایی ترین و مهمترین چیزی تعریف میشود که همه به دنبال آن بوده و اولین درکی است که انسانها از یک زندگی خوب دارند (سولومون،1994: 9). یک زندگی ارزشمند و خوب در اصل همان دیدگاهی است که در پی قرار گرفتن هر عمل و هدفی در جای خودش است و بیان میکند که چه عملی ارزش پرداختن به آن را دارد و چه عملی ارزش انجام دادنش را ندارد. چه چیزی به خواستن و داشتنش می ارزد و چه چیزی ارزش خواستن و داشتن را ندارد.
اخلاق میتواند نقش پراهمیتی در بهبود روند فعالیتهای سازمان ایفا کند. هیچ نهاد یا حرفه ای نیست که قادر باشد فارغ از اخلاق که مرزهای سلوک و رفتار بهنجار را معین میکند، به حیات مشروع خود ادامه دهد. اخلاق هر جامعه، معیار بایدها و نبایدهای آن را تعیین میکند و انسان اجتماعی را در مسیر زندگی آیندهی خود به سمت کمال، فضیلت و سعادت هدایت میکند (کیانی و همکاران،1387: 80).
فهرست مطالب:
اخلاق حرفه ای
اخلاق
2-1-1-1) تعریف اخلاق
2-1-1-2) انواع اخلاق در سازمانها
· اخلاق سازمانی
· اخلاق کسب و کار
· اخلاق اداری
· اخلاق حرفه ای
· اخلاق کار
· 2-1-2) کار
· 2-1-2-1) تعریف کار
· 2-1-2-2) تفاوت کار و حرفه
· 2-1-3) اخلاقکار
· 2-1-3-1)تعریف اخلاقکار
· 2-1-3-2) ابعاد اخلاقکار
· 1. دلبستگی و علاقه به کار
· 2. پشتکار و جدیت در کار
· 3. روابط سالم و انسانی در محل کار
· 2-1-3-3) اهمیت و ضرورت پرداختن به اخلاقکار
· 2-1-3-4) عوامل مؤثر بر رعایت اخلاقکاری
· 2-1-3-5) اخلاقکار در ایران
· 2-2-1) تحقیقات داخلی
· 2-2-1-1) تحقیقات داخلی پیرامون اخلاقکار
· 2-2-1-2) تحقیقات داخلی پیرامون هوش سازمانی
· 2-2-1-3) تحقیقات داخلی پیرامون رابطه رفتار شهروندی سازمانی با اخلاقکار و هوش سازمانی
· 2-2-2) تحقیقات خارجی
· 2-2-2-1) تحقیقات خارجی پیرامون اخلاقکار
· 2-2-2-2) تحقیقات خارجی پیرامون هوش سازمانی
· 2-2-2-3) تحقیقات خارجی پیرامون رابطه رفتار شهروندی سازمانی با اخلاقکار و هوش سازمانی
· منابع و مآخذ
· الف) منابع فارسی
· ب) منابع غیرفارسی
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.